The Prince and the Pauper
In a faraway kingdom two boys who look exactly alike meet by chance and decide to switch places: a pauper named Mickey, and the Crown Prince. Together they must figure out how to save the kingdom from an evil Captain who wants the throne for himself!
Mickey Mouse takes on two of the most challenging and entertaining roles of his acting career. He not only "mouse-querades" as a pampered prince who longs to explore the outside world, but also a look-alike peasant who struggles to make ends meet. When the two change places, there's comical confusion as they each adapt to their new worlds.