Ampumavälikohtauksessa haavoittunut Rick Grimes on pienen amerikkalaiskylän sheriffi, joka herää koomasta zombien valtaamaan apokalyptiseen maailmaan.
Tämä sarja kertoo zombien valtaaman apokalyptisen maailman selviytyjistä. Ihmissuhteet joutuvat koetukselle, ja jotkut ovat valmiita tekemään mitä vain selviytyäkseen.