Aidonkokoiset kristallikallot ovat hämmentäneet maailmaa legendoillaan maya-alkuperästä ja mystisistä voimista yli vuosisadan ajan. Tämä elokuva purkaa myytin ja seuraa tutkijoita, jotka paljastavat tieteen avulla kallot 1800-luvun väärennöksiksi.