Kun pimeiden operaatioiden asiantuntija sieppaa Xavierin, vangitsee hänen oppilaansa ja varastaa Cerebron, Painajainen yhdistää voimansa Magneton kanssa pelastaakseen toverinsa ja estääkseen joukkotuhon.