Maleficent – Pahatar
Angelina Jolie näyttelee Disneyn ikonisimman, Prinsessa Ruususesta tutun pahiksen vaietussa tarinassa. Koston ajama Pahatar langettaa kirouksen kuninkaan vastasyntyneelle tyttärelle Auroralle, vain saadakseen huomata, että tämä kenties pitelee maan rauhan avaimia kädessään.
Pahatar kertoo Disneyn ikonisimman, Prinsessa Ruususesta tutun pahiksen vaietun tarinan... sekä petoksen ainesosat, jotka muuttivat hänen viattoman sydämensä kiveksi. Kosto ja raivokas halu suojella Moorsin valtakuntaa, jota hän hallitsee, saavat Pahattaren langettamaan julman, peruuttamattoman kirouksen ihmiskuninkaan vasasyntyneelle tyttärelle Auroralle. Kun lapsi kasvaa, Aurora jää keskelle kihisevää konfliktia rakastamansa metsän valtakunnan sekä hänen perintönsä omaavan ihmisten valtakunnan välille. Kun Pahatar tajuaa Auroran kenties pitelevän maan rauhan avaimia käsissään, hänen täytyy ryhtyä radikaaleihin toimiin, jotka muuttavat kumpaakin maailmaa pysyvästi.