Unituotannot
Riley on pian jo teini-ikäinen ja kun hänen muistonsa kaipaavat lisää työstämistä, Ilo ja muut hänen tunteensa lähettävät ne Unituotantoihin. Palkittu uniohjaaja Paula Persimmon kohtaa oman painajaisensa: hänen täytyy luoda seuraava iso hittiuni uutena työparinaan Xeni, koppava ja itsevarma haaveunien ohjaaja, joka tahtoo päästä näyttämään taitonsa yöunien tekemisessä.
Uusi Unituotannot -sarja, joka tapahtuu elokuvien Inside Out - mielen sopukoissa ja Inside Out - mielen sopukoissa 2 välissä, kertoo Rileyn mielen sisällä olevasta elokuvastudiosta, jossa unista tehdään totta joka yö, budjetin ja aikataulun puitteissa, totta kai! Riley on pian jo teini-ikäinen ja kun hänen muistonsa kaipaavat lisää työstämistä, Ilo ja muut hänen tunteensa lähettävät ne Unituotantoihin. Seuraa kuinka palkittu uniohjaaja Paula Persimmon kohtaa oman painajaisensa: hänen täytyy luoda seuraava iso hittiuni uutena työparinaan Xeni, koppava ja itsevarma haaveunien ohjaaja, joka tahtoo päästä näyttämään taitonsa yöunien tekemisessä. Pixar Animation Studiosin hulvattoman, mockumentary-tyylisen minisarjan on ohjannut Mike Jones ja tuottanut Jaclyn Simon.
Rileyn teini-ikä lähestyy. Uniohjaaja Paula päivittää glitterinhohtoisia lastenuniprojektejaan.
Paula ja uusi apulaisohjaaja Xeni eivät saa uniaan toimimaan, mutta Janellen uusi uni on megahitti.
Paulan ja Xenin uniprojekti menee pieleen vaarallisella tavalla, kun se saa Rileyn unissakävelemään.