Anthony Ashley-Cooper, Shaftesburyn kymmenes jaarli, oli yksi Britannian varakkaimmista ihmisistä, historiallisen suvun vesa, jonka omaisuuteen sisältyi suuria kiinteistöjä Yhdistyneissä kuningaskunnissa ja Ranskassa, 3 600 hehtaarin maatila ja taidetta kymmenien miljoonien puntien arvosta. Hän vietti osan ajastaan sukunsa perintökodissa Dorsetissa ja osan Ranskan Rivieralla, jossa hän nautti juomien, huumeiden ja seksin täyttämästä hedonistisesta elämäntavasta.
Anthony Ashley-Cooper, Shaftesburyn kymmenes jaarli, oli yksi Britannian varakkaimmista ihmisistä, historiallisen suvun vesa, jonka omaisuuteen sisältyi suuria kiinteistöjä Yhdistyneissä kuningaskunnissa ja Ranskassa, 3 600 hehtaarin maatila ja taidetta kymmenien miljoonien puntien arvosta. Hän vietti osan ajastaan sukunsa perintökodissa Dorsetissa ja osan Ranskan Rivieralla, jossa hän nautti juomien, huumeiden ja seksin täyttämästä hedonistisesta elämäntavasta, joka rahoitettiin perintömiljoonilla. Kun jaarli tapasi Ranskassa seuralaispalvelun välittämän Jamila M'Barekin, jonka hän väitetysti saattoi raskaaksi vuonna 2002, he avioituivat, mikä teki Jamilasta Shaftesburyn kolmannen kreivittären. Heidän suhteensa muuttui kuitenkin väkinäiseksi, joten he muuttivat erilleen. Vuonna 2004 jaarli haki eroa tavattuaan Nadia Orchen, klubiemännän ja kahden lapsen nuoren äidin. Pian sen jälkeen jaarli katosi ja lehdistö arvaili, että mafia oli siepannut hänet ja pakottanut luovuttamaan varallisuutensa. Kuukausia katoamisen jälkeen Jamila tunnusti poliisille, että hänen veljensä Mohammed M’Barek oli tappanut jaarlin intohimorikoksena, ja Anthonyn mädäntynyt ruumis löydettiin myöhemmin rotkoon heitettynä Alppien aluskukkuloilta. Jamila ja hänen veljensä kielsivät, että kyseessä olisi ollut harkittu murha, mutta kumpikin tuomittiin ja vangittiin.