Malaysia Airlinesin tuho Ukrainassa
Isä ja bloggaaja kokoaa joukon amatööriverkkoetsiviä paljastamaan totuuden siitä, miten 298 ihmistä kuoli, kun lento MH17 syöksyi maahan.
Heinäkuu 2014. Kun Malaysian Airlinesin lento MH17 syöksyi maahan Ukrainassa ja kaikki kyydissä olleet 298 ihmistä kuolivat, tapahtuman olosuhteet ovat arvoituksen verhoamat. Alueellinen sota alkoi raivota maahansyöksypaikan ympäristössä ja kaikkialla oli väärää tietoa. Länsimaiden hallinnot yrittivät turhaan haalia tietoja, mutta yksi siviili johti vastausten metsästystä. Hän oli kahden lapsen isä ja amatööribloggari Eliot Higgins, joka oli valmis taistelemaan totuuteen asti rinnallaan joukko verkkoetsiviä. Tässä mukaansatempaavassa dokumenttisarjassa yhdistyvät Navalnyin ja Lockerbien geopoliittiset panokset sekä Don’t F**k with Catsin verkkonuuskinta, kun siinä seurataan 2000-luvun poliittisesti merkittävintä lentokoneen maahansyöksyä. Se on kansainvälinen tarina Daavidista ja Goljatista, jossa seurataan joukkoa odottamattomia sankareita, jotka vaaransivat henkensä taistellakseen oikeuden puolesta.