Kouluvuoden vihdoin päättyessä TJ Detweiler odottaa kesälomaa... kunnes saa selville entisen rehtorin ilkeän juonen kesäloman pilaamiseksi. TJ kerää yhteen Third Streetin peruskoulun oppilasjengin tässä vauhdikkaassa seikkailussa kesäloman pelastamiseksi.
Kouluvuosi on vihdoin päättymässä ja TJ Detweiler odottaa kesää. Mutta hän tylsistyy pian ystäviensä lähtiessä leirille – kunnes hän saa selville ilkeän juonen kesäloman pilaamiseksi. Hullu entinen rehtori tri Benedict aikoo käyttää lasersädettä muuttaakseen sään ikitalveksi. TJ ei siedä ajatusta koko vuoden kestävästä koulusta ja kerää yhteen Välituntijengin odottamattomien liittolaisten, neiti Finsterin ja rehtori Pricklyn kanssa tässä vauhdikkaassa seikkailussa kesäloman pelastamiseksi.