Poikkeustila
FBI-agentin (Denzel Washington) ja armeijan kenraalin (Bruce Willis) pitää selvittää New Yorkissa tapahtuneiden terroristi-iskujen syylliset ja pysäyttää tuhon kierre.
New York joutuu terroristi-iskujen valtaan, kun täpötäysi linja-auto räjähtää Brooklynissä. FBI:n erikoisagentti Anthony "Hub" Hubbardin (Denzel Washington) ja Yhdysvaltain armeijan kenraali William Devereaux'n (Bruce Willis) pitää selvittää syylliset. Räjähtäviä vaaroja vaanii jokaisen nurkan takana, kun he aloittavat sodan säälimätöntä terroristijoukkoa vastaan.