Purppuravyöhyke
Keskellä maailmanlaajuista kriisiä USS Alabama vastaanottaa vahvistamattoman käskyn laukaista ohjuksensa. Seurauksena olisi kuitenkin kolmas maailmansota.
Dynaaminen Denzel Washington ja Hollywoodin suosikki Gene Hackmann esiintyvät yhdessä Viggo Mortensenin sekä James Gandolfinin kanssa tässä intensiivisessä toiminta-trillerissä, joka on upea hitti sekä yleisön että kriitikoiden keskuudessa. Maailmanlaajuisen kriisin keskellä USS Alabama saa vahvistamattoman käskyn käynnistää ydinohjuksensa - mikä merkitsee kolmannen maailmansodan alkua. Jännitys nousee nopeasti, kun Kapteeni (Hackman) ja hänen loistava luutnanttinsa (Washington) törmäävät käskyjensä pätevyyteen ja taistelevat toistensa kanssa aluksen hallinnasta. Purppuravyöhykkeen eeppinen taistelu raivoaa meren alla ja nostaa jännityksen uudelle tasolle, pitäen sinut tiukasti penkin reunalla.