Komedia, Fantasia
Perheestään vieraantunut työnarkomaani tohtori on löytänyt uudelleen kykynsä puhua eläinten kanssa, joka on kääntänyt hänen elämänsä ylösalaisin.
Menestyksekäs lääkäri ja perheelleen omistautunut John Dolittle pärjää maailmassa hyvin, kunnes pitkään tukahdutettuna ollut lapsuuden lahjakkuus – kyky puhua eläinten kanssa – puhkeaa uudelleen kostamaan! Nyt jokainen lähistöllä oleva eläin haluaa lääkärin neuvoja, mikä johtaa tapahtumaketjuun, joka kääntää tohtorin maailman ylösalaisin!