Kingdom of the Planet of the Apes
Sukupolvia Caesarin valtakauden jälkeisessä tulevaisuudessa apinat elävät sopusoinnussa vallitsevana lajina – ja ihmiset lymyävät varjoissa. Uuden tyrannimaisen apinan rakentaessa imperiumiaan eräs nuori apina aloittaa tuskallisen matkan, joka saa hänet kyseenalaistamaan menneisyyden ja tekemään valintoja, jotka määrittelevät tulevaisuuden niin apinoille kuin ihmisillekin.