Glory Road - matka kohti mahdotonta
Tositarinaan perustuva elokuva myöhemmin koripallon Hall of Fame -kunniagalleriaan päässeestä valmentajasta, joka ottaa työn pienestä yliopistosta Texasista ja tuo joukkueeseen periaatteen: aloita parhailla pelaajilla. Se tarkoittaa ensimmäistä ainoastaan afroamerikkalaisista koostuvaa joukkuetta, jonka menestys ravistelee lajia. Lopulta he pelaavat ykköseksi rankattua Kentuckya vastaan.
Tämä on jännittävä ja innoittava tarina joukkueesta, joka muutti yliopistokoripalloa ja koko Yhdysvaltoja pysyvästi. Myöhemmin koripallon Hall of Fame -kunniagalleriaan päässyt valmentaja Don Haskins pienestä Texas Westernin yliopistosta uhmaa totuttuja tapoja yksinkertaisesti valitsemalla parhaat pelaajat, jotka hän onnistuu löytämään. Tuloksena on historian ensimmäinen ainoastaan afroamerikkalaisista koostuva joukkue. Aika on levotonta, ja tapahtuu sosiaalisia ja poliittisia muutoksia. Joukkueen yllättävä menestys ravistelee koko lajia, ja altavastaaja Miners pääsee eeppiseen välienselvittelyyn pelaamaan mestaruuskisoihin ainoastaan valkoihoisista pelaajista koostuvaa, ykköseksi rankattua Kentuckyn joukkuetta vastaan.