Jättipäärynä, joka kasvoi talon kokoiseksi
Sebastian-norsu ja sen paras ystävä Miksu-kissa asuvat viihtyisässä merenrantakaupungissa Poutarannassa. Siellä kaikki on onnellista, kunnes kaupungin rakastettu pormestari JV eräänä päivänä katoaa. Onkiretkellä Miksu saa saaliiksi pullopostin JV:ltä, joka kirjoittaa rantautuneensa autiolle saarelle.
Sebastian-norsu ja sen paras ystävä Miksu-kissa asuvat viihtyisässä merenrantakaupungissa Poutarannassa. Siellä kaikki on onnellista, kunnes kaupungin rakastettu pormestari JV eräänä päivänä katoaa. Onkiretkellä Miksu saa saaliiksi pullopostin JV:ltä, joka kirjoittaa rantautuneensa autiolle saarelle. Pullossa on myös pieni siemen, joka ystävykset istuttavat, ja yön aikana siitä kasvaa valtavan suuri päärynä! Päärynästä kaiverretaan alus, ja sillä Sebastian ja Miksu lähtevät vaaralliselle seikkailulle, jossa he kohtaavat merirosvoja, merihirviön ja outoja aaveita. Se vaatii suurta rohkeutta, mutta mikään ei pysäytä ystävyksiä – he ovat vakaasti päättäneet löytää salaperäisen saaren ja hakea JV:n kotiin Poutarantaan.