This Was the XFL
Uskalias haaste, peloton kokeilu ja lopulta loistava fiasko. Vuonna 2001 urheilumogulit Dick Ebersol ja Vince McMahon värväsivät omien yritystensä – NBC:n ja WWE:n – markkinointigurut ja perustivat XFL-liigan. Se pääsi otsikoihin ja sitä odotettiin valtavalla jännityksellä.
Uskalias haaste, peloton kokeilu ja lopulta loistava fiasko. Vuonna 2001 urheilumogulit Dick Ebersol ja Vince McMahon perustivat XFL-liigan. Se ei ollut ensimmäinen kerta kun jokin liiga yritti kilpailla NFL:n kanssa, mutta sen rohkea avaus yhdistettynä Ebersonin ja McMahonin karismaan sekä heidän yritystensä NBC:n ja WWE:n markkinointigurujen osaamiseen pääsi otsikoihin ja sitä odotettiin valtavalla jännityksellä. Ebersonin pojan, Charlien, ohjaama "This Was the XFL" kertoo liigan tarinan kiehtovasti, suorasukaisesti ja usein hupaisaankin tapaan. Se esittelee ihmisiä aina General Electricin neuvotteluhuoneista Las Vegasin harjoittelukentille. Elokuva on – tietenkin – tarina kaikesta, mikä meni pieleen, mutta myös siitä, miten XFL oli suunnannäyttäjä tavalle, jolla joukkueurheilua nykyään lähetetään. Kaiken keskellä on kahden henkilön vuosikymmeniä kestänyt ystävyys. Toinen on eräs mediahistorian merkittävimmistä tv-tuottajista ja toinen ainutlaatuinen amaattilaispainin impressaari. "This Was the XFL" esittelee, miten Ebersol ja McMahon herättivät XFL-liigan henkiin, sekä miksi heidän täytyi luopua siitä.