The Quake
Vuonna 1904 Osloon iski maanjäristys, jonka voimakkuus oli 5,4 Richterin asteikolla. Järistys aiheutti merkittäviä tuhoja. Onneksi kuitenkaan ihmishenkiä ei menetetty. Miten kävisi, jos paljon suurempi maanjäristys iskisi pääkaupunkiin? On kulunut kolme vuotta Geirangeriin syöksyneestä hyökyaallosta. Idun ja lapset ovat muuttaneet Osloon saadakseen etäisyyttä kauheasta tapahtumasta. Kristian Eikjord asuu yksin Geirangerissa. Onnettomuus ei ole päästänyt otteestaan, ja traumatisoitunut Kristian potee syyllisyyttä tapahtuneesta. Sitten Norjan pääkaupungissa alkaa tapahtua outoja asioita. Selittämättömät tulvat, sähkökatkot ja onnettomuudet koettelevat kaupunkia. Geologiset tutkimukset osoittavat, että Oslon hautavajoama on alkanut jälleen liikehtiä.