Juno
Kun hänen poikakaverinsa saattaa hänet yllättäen raskaaksi, 16-vuotias tyttö minnesotalaisesta pikkukaupungista päättää antaa vauvansa "täydelliselle" pariskunnalle, jonka hän löytää lehti-ilmoituksen avulla. Mutta hän huomaakin, että lähestyvä adoptio ajaa pariskuntaa kohti eroa ja saa hänet rakastumaan lapsen biologiseen isään.
Juno MacGuff (Elliot Page) on viileän itsevarma teini, joka lähtee yhdeksän kuukauden sivupolulle aikuistumisen keskellä, kun hän joutuu kohtaamaan yllätysraskauden ja alkaa etsiä täydellisiä vanhempia vauvalleen. Häntä auttavat hänen hurmaavan vaatimaton poikaystävänsä (Michael Cera), kannustava isänsä (J.K. Simmons) ja suorapuheinen äitipuolensa (Allison Janney). Juno iskee silmänsä varakkaaseen pariskuntaan (Jennifer Garner ja Jason Bateman), jotka haluavat adoptoida ensimmäisen lapsensa.