Tarina juuri valitusta afrikkalais-amerikkalaisesta jalkapallovalmentajasta ja koulujoukkueestaan ensimmäisellä kaudellaan rodullisesti yhtenäisenä yksikkönä 1970-luvun Virginiassa.
Tositapahtumiin perustuva, merkittävä tarina siitä, miten eripuran ja epäluottamuksen hajottama kaupunki yhdistyy voitokkaaseen harmoniaan. Johdettuaan joukkueensa voittoon 15 kautena pidetty jalkapallovalmentaja Bill Yoast (Will Patton) korvataan kovalla ja vahvat mielipiteet omaavalla Herman Boonella (Denzel Washington.) Miehet voittavat erimielisyytensä ja muuttavat ryhmän vihamielisiä nuoria miehiä mestareiksi tässä upeassa kuvauksessa rohkeudesta ja sitkeydestä.