משפחת רוסו נוסעת לאיטליה לפגוש את קרובי משפחתם, אך כאשר אלכס מנסה להוכיח שהיא יותר מקוסמת צעירה חסרת דאגות לכאורה, היא מטילה בשוגג כישוף שיוצר אלכס טובה ואלכס מרושעת.
ב"המכשפים מוויברלי פלייס: אלכס נגד אלכס", משפחת רוסו וחבריהם נוסעים לטוסקנה, איטליה, כדי לפגוש את קרובי המשפחה הרחוקים שלהם... אבל כשאלכס מנסה להוכיח שהיא יותר מקוסמת צעירה חסרת דאגות לכאורה, היא מטילה בשוגג כישוף שיוצר אלכס טובה ואלכס רעה. כאשר אלכס המרשעת נקלעת לתוכנית המבחילה של קוסם צעיר ומקסים להשתלט על העולם, אלכס הטובה חייבת למצוא דרך להציל את משפחתה ואת המין האנושי, מה שמוביל לקרב אדיר בין שתי הגרסאות של עצמה – על ראש מגדל פיזה .