כשספידי מקווין וחברו הטוב מטור מתחרים במרוץ הגרנד-פרי העולמי, הדרך לאליפות רצופה הפתעות מצחיקות... במיוחד כשמטור נקלע להרפתקת ריגול בינלאומי.
רכב המירוץ ספידי מקווין (אואן וילסון) ורכב הגרר (לארי, איש הכבלים) מטור לוקחים את חברותם למקומות חדשים ומרגשים ונוסעים לחו"ל כדי להתחרות במרוץ הגרנד-פרי העולמי הראשון, שבו ייקבע מי המכונית המהירה בעולם. אך הדרך לאליפות רצופה מהמורות, עיקופים והפתעות מצחיקות, כשמטור נקלע להרפתקה מסקרנת משלו: ריגול עולמי.