A misszió
John Chau amerikai keresztény misszionáriust megölték, amikor megpróbált kapcsolatba lépni a világ egyik legelszigeteltebb törzsével, és megtéríteni őket. A dokumentumfilm exkluzív interjúk, valamint a John útjáról és az Északi-Szentinel-szigetről készült archív felvételek segítségével tárja fel e bonyolult történet időtlen témáit és nem múló következményeit.
John Chau amerikai keresztény misszionáriust megölték, amikor megpróbált kapcsolatba lépni a világ utolsó érintetlen kultúrájú őslakos népével, a szentinelézekkel, és megtéríteni őket. A nyilvánosság, sőt a saját családja ellentmondásos és megosztott reakciói közelebb visznek minket az igazi John Chau megértéséhez – a kalandvágyó fiatalemberhez, aki egy ügy megszállottja lett. A film exkluzív interjúk, John Északi-Szentinel-szigetre tett útjáról készült archív felvételek és a részletes naplójegyzeteinek segítségével tárja fel a felfedezőutakkal kapcsolatos, őt formáló, elavult elképzeléseket, az evangélikus közösséget, amely a missziójának motorja volt, az apja szívszaggató bánatát és ennek az összetett történetnek a nem múló következményeit.