A legendás Villám McQueen az új, nála fiatalabb versenyzők árnyékába kerül. Hogy visszatérhessen a versenybe Cruz Ramirez segítségére lesz szüksége. Ő egy fiatal és lelkes versenymérnök, akinek a legendás Hudson Hornet a példaképe és győzni szeretne. Bebizonyítja, hogy a 95-ös számú versenyzőt még nem lehet leírni, ezért próbára teszi magát a Szelep Kupa Bajnokságon.