High School Musical
Az East High kosárlabdacsapatának kapitánya és az akadémiai klub kulcsfontosságú tagja sokkolja a hallgatói testületet, amikor jelentkezik a közelgő iskolai musical-be a Disney Channel eredeti filmjében, ahol minden arról szól, hogy légy önmagad és kövesd az álmaidat. Troy egy olyan játékos, aki az East High kosárlabda csapatát mindig meccsben tartja. Természetesen az élet nem mindig a testmozgásról szól, és amíg Troy a csontnélkülieket dobálja, a gyönyörű és okos Gabriella növeli az East High hírnevét, a sikeres iskolai tudományos csapat kulcs tagjaként. Szabad természetük ellenére soha senki nem állítaná, hogy Troy és Gabriella színházi tipusú emberek lennének. Amikor kiderül a hír, hogy ez a népszerű pár titokban úgy döntött, hogy szerencsét próbál a színpadon, az East High diákjai pedig fontos leckét kapnak a csapatmunkáról, miközben felkészülnek az előadásra, ami a közönséget is megtáncoltatja.