Marvel Comics X-Men
A Marvel univerzumában a mutánsokat, azaz a genetikailag szupererővel felruházott embereket üldözi a rettegő, gyűlölködő lakosság. Egyik menedékük Xavier professzor számukra létrehozott iskolája.