Merida, a bátor
Merida eltökélten a saját útját akarja járni az életben, és elutasít egy ősi szokást, ami szent az ország makacs és zajos urainak. Amikor a tettei figyelmetlenségből rászabadítják a káoszt a királyságra, Meridának be kell vetnie képességeit, hogy megtörje a vadállati átkot, mielőtt túl késő lenne… és felfedezze, mit jelent az igazi bátorság.