Az élet hőse
Melody Brooks cerebrális parézissel élő, éles eszű és szellemes hatodikos. Mivel azonban szavakkal nem tudja kifejezni magát, és kerekesszéket használ, nem élhet ugyanazokkal a lehetőségekkel, mint az osztálytársai. Amikor egy fiatal tanár ráébred Melody kiaknázatlan tehetségére, a lány bekerül egy többségi iskolai osztályba, ahol megmutatja, hogy a mondandója fontosabb, mint a közlés módja.
Melody Brooks cerebrális parézissel élő, éles eszű és szellemes hatodikos. Mivel azonban szavakkal nem tudja kifejezni magát, és kerekesszéket használ, sokan szánakozva néznek rá és kényelmetlenül érzik magukat a társaságában. A szülei szívvel-lélekkel, mindenben támogatják, de Melody azt szeretné, ha a környezete is végre észrevenné őt. Amikor egy fiatal tanár ráébred Melody kiaknázatlan tehetségére, arra biztatja a lányt, hogy kérje át magát egy többségi iskolai osztályba. A kihívások ellenére, amelyekkel szembe kell néznie, Melody sikerre viszi az iskola kvízcsapatát. Eközben újonnan kapott hangjával bátor tettekre biztatja a családját, az iskola igazgatóját, az osztálytársait, különc szomszédját, sőt még a család aranyhalát is.