Basil, a híres egér detektív
1897-ben London macskaköves utcáin egy gyanús esemény izgalmas zenei kaland körvonalait vázolja. Egy ifjú egérke, Olivia eltűnt édesapja nyomait kutatja. Segítségül hívja a Baker Street-i híres Basilt és barátait, Dr. Dawsont és Tobyt, és a kis csapat minden követ megmozgat bájos kis miniatűr világukban Olivia apja és az egérvilág megmentése érdekében.
A nyomok szanaszét hevernek, a hajsza elkezdődött, és az évszázad bűnügye készül kibontakozni a Disney történetének legnagyobb kicsi rejtélyében. Tartsanak velünk 1897 Londonjának macskaköves utcáin, ahol egy gyanús eseménnyel veszi feszültséggel teli kezdetét egy izgalmas zenei kaland! Egy közkedvelt játékgyártó bátor kislánya, Olivia a Baker Street-i Basilhoz fordul segítségért apja eltűnésének ügyében. Basil sziporkázó segédje, Dr. Dawson, és hűséges kutyája, Toby segítő mancsot és orrot nyújtanak a nyomok felkutatásában bájos miniatűr világukban. A hajsza végül Ratigan professzorhoz (Vincent Price), a szívtelen bűnözőhöz vezet el. Vajon Basil túljárhat Ratigan eszén, hogy megmenthesse Olivia apját és az egész egérvilágot? Dohánytermék megjelenítéseket tartalmaz.