Mal visszatér romlott gyökereihez az Elveszettek szigetére, ahol Ursula lánya, Uma kiáltotta ki magát a romos város királynőjévé. Uma, aki még mindig neheztel azért, mert nem választották az Auradonba utazók közé, elrendeli az embereinek, hogy törjék át a szigetet Auradontól elválasztó falakat, ezzel örökre szabadjára engedve a bebörtönzött gonosztevőket.