vígjáték, animáció
Egy elbűvölő vígjáték, amely mindenkinek tartogat valami finomságot. Remy épp belépett Párizs egyik legelőkelőbb éttermének konyhájába, már arról álmodozik, hogy egyszer belőle is messze földön híres séf lehet. Ehhez minden tehetsége megvan – egyetlen apróság viszont megakadályozhatja álmai valóra válását. Az, hogy patkánynak született. A családja elvárásai és a hivatástudata között őrlődő Remy támogatóra talál egy mosogatófiú, Linguini személyében, és ketten együtt a feje tetejére állítják a fények – és az ínyencek – városát.