„A kis hableány” újragondolja Ariel szeretett történetét, a kíváncsi sellőét, aki a szárazföldi élet után vágyakozik, s apja akarata ellenére a felszínre merészkedik. Ariel váratlanul az önismeret útjára lép, amikor találkozik egy herceggel, egy tengeri boszorkával és egy hihetetlen, új világgal.