A kőbe szúrt kard
Csak egy becsületes, illemtudó ember húzhatja ki a kardot a kőből. Sokan próbálták, ezért képtelenségnek tűnik, hogy Wartnak, a fiatal tanítványnak sikerüljön. Ám a varázsló, Merlin segítségével mégis ő lesz Anglia leghatalmasabb királya.
A Disney sok-sok humorral dolgozza fel a klasszikus történetet, ami garantáltan elbűvöli az egész családot! Miután az angol király örökös nélkül hal meg, egy londoni katedrális udvarán megjelenik egy kőbe zárt kard, amelyen felirat hirdeti, hogy Anglia új törvényes királya csak az lehet, aki kirántja e kardot a sziklából! Sokan megpróbálják ugyan, de senkinek sem sikerül. A sötét erdő mélyén Merlin, a nagy varázsló egy 11 éves árva kisfiút fogad magához. A kis Wartot Merlin különböző állatokká változtatja, hogy így ismerje meg a fiú az élet örök igazságait és titkait. Wart jó úton jár a sikerhez vezető úton, és ezt nem nézi jó szemmel a gonosz Madam Mim, aki minden áron el akarja pusztítani Merlin védencét.