Amikor a NASA rájön, hogy a Földnek 18 napja van, mielőtt megsemmisíti egy Texas méretű hatalmas aszteroida, egyetlen kiutat látnak – egy olajfúrótorony mindenre elszánt kemény fickóit bízzák meg a feladattal, hogy nukleáris töltetet juttassanak az aszteroida magjába.
Hatalmas méretű aszteroida közeledik a Föld felé 40 000 km/h sebességgel. A becsapódás elkerülhetetlennek látszik, és bolygónkat a teljes megsemmisüléssel fenyegeti. A NASA egyik vezetője, Dan Truman (Billy Bob Thornton) egyetlen esélyt lát a megmenekülésre: ha sikerül még az űrben elpusztítani a fenyegetően közeledő égitestet. Ezért elképesztő tervet eszel ki: megbízza a világ legkiválóbb olajfúróját, Harry S. Stampert (Bruce Willis) és válogatott kemény fickókból álló csapatát, hogy űrhajóval közelítsék meg az aszteroidát, szálljanak le a felszínére, fúrjanak le a mélybe, és a keletkező alagútba eresszenek le egy óriási nukleáris lövedéket.