The Computer Wore Tennis Shoes
A bumbling Medfield College student is accidentally transformed from half-wit to genius in an electrifying computer mishap, but things go south when gangsters realize he knows the ins-and-outs of their gambling ring.
Dexter Riley (Kurt Russell), a handsome but bumbling Medfield College student, accidentally becomes a "human computer" when he is effortlessly transformed from half-wit to genius in an electrifying computer mishap. Gamblers, gangsters and greedy college deans are quick to fight for control of his computer-like brain...especially when Dexter nonchalantly starts blabbing the syndicate's secrets!