Assembled: The Making of X-Men '97
In the early 90s, "X-Men: The Animated Series" debuted on television and touched millions hungry for something different. The series, unlike any cartoon that had come before it, explored themes of prejudice and social justice. Spend time with the original cast, along with new voices, as "Assembled" recalls the birth of "The Animated Series," and its revival thirty years later as "X-Men ‘97."
In the early 1990s, few beyond those who journeyed into the pages of Marvel comics had ever heard of “Rogue,” “Beast,” “Gambit,” or even “Wolverine.” But that sad state of affairs changed forever when “X-Men: The Animated Series" debuted on television and touched millions hungry for something different. The series was unlike any cartoon that had come before it, exploring themes of prejudice and social justice. The characters were super, but they were also outsiders, underdogs. Kids everywhere could relate – as well as adults. “Assembled” recalls the birth of “X-Men: The Animated Series” and its revival thirty years later as “X-Men ’97.” Spend time with the original cast members, along with new voices, as they reveal the stories behind the classic show and its uncompromising continuation.