Bono & The Edge: A Sort of Homecoming, with Dave Letterman
U2’s Bono and the Edge invite Dave Letterman to Dublin for a live performance of their greatest songs, stripped back and reimagined. Directed by Morgan Neville, this docu-special is part concert movie, part travel adventure, and tells the story of one of the most remarkable friendships and creative partnerships in the history of rock and roll.
U2’s Bono and the Edge invite Dave Letterman to their home town of Dublin for a live performance of their greatest songs stripped back and reimagined. The docu-special features never-before-seen footage and interviews detailing their songwriting process and outlines the inspiration behind their greatest hits. During lockdown in 2020, Bono and the Edge spent time revisiting their iconic songs, and re-recorded many of them. Now, Bono has invited Dave to visit Dublin (his first time to the city) for a special show at the old Ambassador Cinema on O’Connell Street. Directed by Morgan Neville, this is a concert movie, a travel adventure, and the story of one of the most remarkable friendships and creative relationships in the history of rock and roll.