Descendants: The Rise of Red
After the Queen of Hearts incites a coup on Auradon, her rebellious daughter Red and Cinderella's perfectionist daughter Chloe join forces and travel back in time to try to undo the traumatic event that set Red's mother down her villainous path.
Now Headmaster of Auradon Prep, former Villain Kid Uma extends an invite to the school to another VK – Red, the rebellious daughter of the tyrannical Queen of Hearts from Wonderland. The Queen of Hearts has long held a grudge against Auradon, especially against Cinderella, and seizes the opportunity to seek revenge when she drops her daughter off at school. When the Queen of Hearts incites a coup against Auradon, Red must team up with Cinderella’s perfectionist daughter Chloe as they travel back in time to try to undo the traumatic event that set the young Queen of Hearts down her villainous path.