Madu
From practicing barefoot on the streets of Lagos to performing on stage in England, "Madu" follows 12-year-old Anthony Madu as he leaves his home in Nigeria to study at one of the most prestigious ballet schools in the world. His journey is a story of courage, growth, extraordinary obstacles, an unexpected complication that threatens his dreams, and, ultimately, his search for belonging.
From practicing barefoot on the streets of Lagos to performing on stage in England, "Madu" follows 12-year-old Anthony Madu as he leaves his home in Nigeria to study at one of the most prestigious ballet schools in the world, Elmhurst Ballet School. Anthony, who has barely been out of his neighborhood in Lagos, finds himself thrust into a foreign new world where his wildest dream is suddenly within reach. His journey is a story of courage, growth, extraordinary obstacles, an unexpected complication that threatens his dreams, and, ultimately, his search for belonging. A rich tapestry told across continents, "Madu" is an immersive and emotional film that will resonate with us all.