D.I.Y. Duck
The quack is back! Donald Duck takes center stage in this all-new short film directed by acclaimed animator Mark Henn. The sparks fly when Donald sets out to replace a light bulb only to encounter one obstacle and complication after another. His efforts to control the damage add to growing frustration and comic chaos.
The quack is back! Donald Duck stars in this all-new short directed by acclaimed animator and Disney Legend Mark Henn (supervisor of such beloved characters as Ariel, Belle, Jasmine, Young Simba, Mulan, and Tiana). Donald tries his hand at some “D.I.Y.” home repairs which begin with the replacement of a light bulb and quickly turns into a series of comic catastrophes. His temper flares and his frustration grows as things spiral out of control and lead to an explosive finale. Donald Duck made his screen debut in the 1934 short, “The Wise Little Hen,” and last starred in the 1961 short, “The Litterbug.” He has since made notable appearances in “Who Framed Roger Rabbit,” and Disney’s 2023 short, “Once Upon a Studio.”