Elton John: Never Too Late
Elton John looks back on his life and the astonishing early days of his 50-year career in this emotionally charged, full-circle journey. As he prepares for his final concert in North America at Dodger Stadium, Elton takes us back in time and recounts his struggles with adversity, abuse, and addiction, and how he overcame them to become the icon he is today.
Elton John looks back on his life and the early years of his amazing career as he prepares for his final concert in North America. As he bids farewell to his fans in a historic send-off unlike any other, he journeys back in time to his humble beginnings as a struggling musician who must overcome adversity, abuse, and addiction in order to become the icon he is today. Packed with all of his greatest hits, as well as lesser-known gems from the 70s and unseen footage from Elton’s personal archives, this intimate and emotionally-charged story gives a front row seat to music history: Elton’s groundbreaking performance at the Troubadour Club in 1970, writing "Tiny Dancer," playing live with John Lennon in Lennon’s last ever public performance. It’s a portrait of one of the most celebrated figures in pop music history, and a unique window into his unprecedented rise, near-downfall, and triumphant success. With exclusive access to Elton on stage, behind the scenes, and in the recording studio, this documentary tells Elton John’s story as it’s never been told before.