Elway to Marino
In the spring of 1983, the NFL may have been at its weakest point. The previous season had been marred by a players strike, the upstart USFL was poaching star players and Al Davis was successfully suing the league. But the momentum began to change on April 26, 1983 -- the day of the NFL Draft -- when a new generation of superstars was poised to enter the league. Six quarterbacks were selected in the first round of that draft -- still the most ever. "Elway to Marino" explores this landmark draft through the eyes of the players, head coaches, general managers, team owners and agents who participated. Agent Marvin Demoff, who represented both John Elway and Dan Marino, and kept a diary in the months leading up to the most dramatic draft day in NFL history. We'll learn the inside story of draft picks and back room deals, and see the tension between future Hall of Famers and the teams that selected them.