Escape to Witch Mountain
Two young extraterrestrial orphans with supernatural powers attempt to discover the truth about their mystery-shrouded past. Complications arise when they are made wards of a ruthless millionaire who wants to exploit their unusual powers.
A vehicle floats in midair ... a coat rack comes to life and attacks a sheriff ... and wild animals are putty in the hands of Tony and Tia Malone in Disney's thrilling fantasy adventure about the psychic powers of two young orphans. Their clairvoyance prompts evil millionaire Aristotle Bolt (Ray Milland) to lure them to his mansion to exploit their powers. While escaping, they meet a friendly camper (Eddie Albert) and begin to unravel the mystery of their origin. Soon, all three are fleeing townspeople who have branded the children as witches ... but then IT happens! Someone with even greater powers takes over and leads the children -- and the audience -- into a dazzling and unexpected experience ... one that is truly out of this world! Contains tobacco depictions.