Glory Road
Inspired by a true story, future Hall of Fame basketball coach Don Haskins takes a job at a small Texas university and brings a simple philosophy to the team: start the best players you can. When that means forming history's first all African-American lineup, their unlikely success sends shock waves through the sport, paving the way for an epic showdown with #1 ranked Kentucky.
This is the exciting and inspirational story of the team that changed college basketball–and the nation—forever. Future Hall of Fame coach Don Haskins (Josh Lucas) of tiny Texas Western University defies convention by simply starting the best players he can find: history's first all African-American lineup. In a turbulent time of social and political change, their unlikely success sends shock waves through the sport, following the underdog Miners all the way to an epic showdown with all-white, #1 ranked Kentucky for the National Championship.