Holes
Dogged by bad luck stemming from an ancient family curse, young Stanley Yelnats is sent to Camp Green Lake, a very weird place that's not green and doesn't have a lake. Once there, he's thrown headlong into the adventure of his life when he and his colorful campmates—Squid, Armpit, Zigzag, Magnet, X-Ray and Zero—must dig a hole a day to keep the warden at bay. But why?