Le Pupille
A little story around a Christmas cake; a story of innocence, greed, and fantasy in a Catholic college for girls during the war years. The term "pupil" derives from the Latin "pupilla": little girl. Based on a letter of season's greetings that Elsa Morante, one of Italy's most celebrated writers of the 20th century, sent her good friend Goffredo Fofi, during Christmas 1971.