Macross Frontier: The Wings of Farewell
In the year 2059, the Macross Frontier is attacked, but the desperate efforts of the young pilot Alto Saotome and company quell the battle. Ranka Lee becomes a star, while Sheryl Nome aims higher despite sensing impending doom. Conspiracies swirl around the singers' secrets and the Vajra's powers.
In the year 2059, a super large-scale emigration ship Macross Frontier is traversing the galaxy in search of new worlds when it is attacked by an unknown biomechanical race known as the Vajra. The desperate efforts of the S.M.S and the power of the singers, Sheryl and Ranka, bring the battle to an end. Several months later, Ranka Lee is following the path to stardom, while Sheryl Nome continues to aim higher, despite sensing death looming. Meanwhile, Alto Saotome grows as a Valkyrie pilot. But the peaceful times do not last long as a shadowy conspiracy shifts into action. When those scheming with the two songstresses' secrets and the powers of the Vajra overrun the fleet, Alto Saotome steps in, fighting with the singers' voices in a high-flying battle!