Mickey: The Story of a Mouse
Mickey Mouse is recognized as a symbol of joy and innocence in virtually every corner of the globe. Mickey became an overnight sensation when he starred in the first sync-sound animated short, Steamboat Willie. Through the decades, he evolved into strikingly different versions that reflect both his creator’s remarkable career and dramatic societal shifts in the nation he came to represent.