Myth: A Frozen Tale
In an enchanted forest outside of Arendelle, a family sits down for a bedtime story and is transported to a vibrant and mystical world where the elemental spirits (inspired by Disney’s Frozen 2) come to life and the myth of their past and future is revealed.
Inspired by the exciting environments, themes and elemental characters from Walt Disney Animation Studios’ Frozen 2, acclaimed director Jeff Gipson (Cycles) brings to life this imaginative and vibrant tale set in an enchanted forest outside of Arendelle. A family gathering for an evening of bedtime stories sets the stage for a magnificent adventure to a colorful and mythical world, which includes close encounters with the Nokk (a water spirit in the form of a mighty stallion), Gale (the playful wind spirit who can manifest as a light breeze or a raging tornado-like force), the Earth Giants (the massive creatures that form the rocky riverbanks and are capable of intense destruction when awakened), and the Fire Spirit (a fast-moving and mercurial salamander named Bruni). As the story unfolds, these spirits come to life and the myth of their past and future is revealed. Production designer Brittney Lee drew upon the Studios’ legacy of great artists (Eyvind Earle, Mary Blair, and Frozen’s own production designer Michael Giaimo) along with her own instincts to create a visual landscape that was unique in its colors, shapes and style. Just as Disney’s musical milestone, Fantasia, combined the power of music with striking visuals, producer Nicholas Russell and director Gipson, enlisted composer Joseph Trapanese (Tron: Legacy) to help them enhance the experience for Myth: A Frozen Tale. Evan Rachel Wood (the voice of Queen Iduna in Frozen 2) lends her voice as the narrator of the film. Finally, Myth is a tip of the hat to Gipson’s own family tradition of telling bedtime stories, including a particular story passed down from his great-great-great grandfather about a brush with the outlaw Jesse James when he was a young farm boy growing up near Kansas City.