Star Wars Vintage: Caravan of Courage: An Ewok Adventure
The Towani family’s starcruiser crashes on the forest moon of Endor and the separation of two children from their parents sets into motion an incredible adventure that takes four-year-old Cindel, and her older brother, Mace, into the unfamiliar world of the Ewoks.
The Ewoks return in Caravan of Courage – this time to aid two children searching for their lost parents. The crash of the Towani family’s starcruiser on the forest moon of Endor and the separation of two children from their parents sets into motion an incredible adventure that takes four-year-old Cindel Towani, and her older brother, Mace, into the unfamiliar world of the Ewoks. At first frightened, Cindel is quick to respond to the Ewoks’ kindness. Brash and protective, Mace is wary of these awkward creatures and their primitive culture. But the Ewoks’ pastoral life belies the wisdom, magic and fierce courage they will bring to bear against the arduous terrain, inhospitable inhabitants and unimaginable hazards that stand between the reunification of the Towani children and their missing parents.