The Biscuit Eater
Lonnie, the son of a topflight dog trainer, refuses to give up on a ragged old dog his dad calls "a good-for-nothing biscuit eater." With the help of his buddy Text, they take on the almost impossible task of turning him into a champion bird dog.
This classic film proves that nothing warms the heart like the story of a boy and his dog. Lonnie (Johnny Whitaker) and Text (George Spell) are two friends determined, against all odds, to turn a misfit hound into a hero. Tennessee farmer and dog trainer Harve McNeil (Earl Holliman) tells his son Lonnie that his dog, Moreover, is a good-for-nothing "biscuit eater." But Lonnie and Text won't give up on the outcast, determined to beat the odds in time to prove he has championship potential. Featuring valuable lessons about honesty, friendship and fair play -- your family will love this endearing story.